fbpx

Žiupsnelis azarto miestui pažinti

Albertas Kazlauskas

| TEKSTAS PUBLIKUOTAS „GATVĖS GYVOS“ ŽURNALE NR. 3 |

Prasidėjus pandemijai žmonės buvo priversti dar labiau įsitraukti į virtualų gyvenimą ir, rodos, nebeliko nė akimirkos, kai ekranai ir internetas mus paliktų ramybėje. Ši aplinkybė glumino. Juo labiau kad mes visada siekėme žmones išvesti į lauką, gryną orą, pakelti akis – taigi mėgautis aplinka realiai. Tad ėmus kurti mūsų pirmąjį suaugusiesiems skirtą orientacinį žaidimą (skirtų vaikams turėjome jau kiek anksčiau) vienas kertinių principų buvo toks – jokių išmaniųjų, jokio interneto. Tegu žmonės pailsi nuo juos visur pasiekiančių žinučių, pranešimų ir laiškų. Telefoną – į šoną. Ar į stalčių, į užklijuojamą voką (ar į šiukšliadėžę…). 

Remiantis šia nuostata pernai, pandeminį rudenį, sukūriau žaidimą „Pagaminta Vilniuje“ – jo metu dalyviai sprendžia užduotis pažindami dinamišką Naujamiesčio pramonės istoriją. Stebėtina tai, kad per vienus metus, kuriuos gyvuoja šis žaidimas, teko pakeisti kone ketvirtadalį užduočių – šiame rajone tiek daug statybų ir griovimo, tad išnykusiems objektams vis prireikdavo pamainos. „Pagaminta Vilniuje“ sulaukus pasisekimo buvau įkvėptas sukurti ir ilgai lauktą variantą miesto širdyje, Senamiestyje.

Senamiesčio žaidimą kurti buvo ir lengva, ir sunku tuo pat metu. Įdomių objektų gausa nepasiskųsi. Kiek sunkiau parinkti tai, ko smalsūs žmonės dar nebūtų pastebėję ar žinoję. Taip pat iškilo objektyvus klausimas – kokią temą pasirinkti? Vilniaus istoriją senamiestyje gali pakreipti įvairiausiais rakursais. Vis dėlto nusprendžiau, kad margą sostinės praeitį verta pristatyti universaliai – pasistengti bent 1–2 užduotimis paliesti visas reikšmingas epochas. Kiekviena jų paliko pėdsakų ne tik rankraščiuose, bet ir miesto mūruose, grindinyje, vidiniuose kiemuose. Būtent todėl žaidimą pavadinau „Senojo miesto ženklai“. Norėjau, kad žmonės neapsiribotų vien punktų ieškojimų. Tai, sakyčiau, yra antraeilis dalykas. Ypač svarbu, kad žaidimo metu dalyviai ne tik rastų tašką „X“, bet ir sužinotų įdomių faktų bei spręstų galvosūkius ir taip pažintų miestą su žiupsneliu azarto. 

Senojo Vilniaus universiteto botanikos sodo vieta – vienas iš nedaugelio likusių atvirų kiemų senamiestyje. Čia kadaise telkėsi inteligentijos žiedas. Šis biustas skirtas garsiam romantizmo poetui Julijui Slovackiui. Tačiau ne tik jis čia gyveno! Užklysti į šį kiemą teks ir žaidimo dalyviams.

Žaidimas prasideda Smiltynėje. Ne, į Kuršių neriją vykti nereikės (nors viena užduotis su ja susijusi). Smiltyne (arba Smėlyne) praeityje buvo vadinama vieta, kur XIV–XV amžiuje įsikūrė pranciškonų vienuoliai (dabar tai skveras Trakų g.). Čia dalyviai paliečia senosios LDK istoriją bei turi įveikti pirmąją užduotį atrakindami spynelę. Kol to nepadarysi – nė iš vietos! Kitaip neįmanoma toliau versti žaidimo puslapių. Toliau laukia 15 punktų, kuriuose tenka pasitelkti visus savo gebėjimus – vienur reikės įtempti akis (ar net pasinaudoti žiūronais), kad įskaitytumėte smulkiomis raidelėmis užrašytą pavadinimą, kitur – išmatuoti vienos siauriausių gatvių plotį, trečiur – išsiųsti laišką (tą tikrą, popierinį, su pašto ženklu). Viename punkte teks paieškoti mažyčio kanalizacijos dangčio su prancūzišku užrašu ir net minkant plastiliną pagaminti jo atspaudą! 

Pranciškonų vienuolyno vieta gilioje senovėje vadinta Smiltyne arba Smėlyne. Ir dabar ši vieta alsuoja didinga istorija. Čia prasideda žaidimas „Senojo miesto ženklai“.

Visko išduoti, žinoma, nenoriu. Tikriausiai nujaučiate, kad stropiai laikiausi anksčiau paminėto principo, kad žaidimas turi būti realus, be jokio išmaniųjų ir interneto įsikišimo. Tad kiekviena komanda gauna po krepšelį, kuriame randa žemėlapį, užduočių knygelę, atsakymų lapą ir visus užduotims vykdyti reikalingus įrankius. Azartiškam senamiesčio pažinimui – 2 valandos. Šio laiko pakanka nelekiant galvotrūkčiais. Tačiau ėjimo tempą verčiau palaikyti spartų – tiesą pasakius, kai žinai, kad kažkur netoliese yra konkurentai, snausti savaime nesinori. Kol kas dar nė viena komanda nesurinko maksimalaus taškų skaičiaus, tačiau žaidimas dar šviežias – tad gal Jūs būsite pirmieji?

Žaidimą „Senojo miesto ženklai“ galite užsisakyti privačiai bet kuriuo jums patogiu metu. Viešų žaidimų tvarkaraštį rasite „Gatvės gyvos“ „Facebook“ paskyroje. Artimiausias žaidimas – jau kovo 26 d.!

Komentarų nėra

Rašyti komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.